Deklaracja bezpartyjnego Prezydenta RP :  Ja, dr Artur Bartoszewicz, stając się z dniem 1- go czerwca 2025 roku „Głową Państwa”, zobowiązuję się dokonać w istniejącej Konstytucji RP  dwóch poprawek oraz wnieść jeden nowy zapis jak następuje: Poprawka 1 (Art.125)   Referendum powinno być bezprogowe i wiążące dla rządu. Wyrażona w Referendum wola Narodu jest rozkazem dla rządu „wykonać”, a dla Prezydenta „podpisać”. Poprawka 2 (Art.118)  Inicjatywa Obywatelska OBOWIĄZKOWO musi być zakończona przez Referendum Nowy wpis: Weto Obywatelskie OBOWIĄZKOWO musi być zakończone przez Referendum. Usunięcie danej ustawy nastąpi z WOLI NARODU. Te  3 zmiany spowodują przekazanie realnej władzy polskiemu Narodowi.

Program stoczniowy

Na świecie pływa 5683 kontenerowce i dodatkowo rocznie jest budowanych 548 nowych tradycyjnych kontenerowców. Gdyby chcieć zaspokoić bieżące potrzeby i w ciągu 10 lat wymienić wszystkie kontenerowce na elektryczne, to rocznie potrzeba budować ok. 1000 kontenerowców tj. 83/mies. Jest to prawie niewykonalne. Zmniejszając czas postoju w porcie poprzez zastosowanie naszego innowacyjnego systemu rozładunku możemy zmniejszyć o 10 - 20 % zapotrzebowanie na kontenerowce do poziomu 66 szt./mies., a to jest już wykonalne.

Z uwagi na duże koszty tego transportu postanowiliśmy uruchomić produkcję kontenerowców w Polsce. Bardzo nietypowych gdyż z napędem elektrycznym o nieograniczonym zasięgu. Jak to możliwe? 

Program stoczniowy

Potrafimy uruchomić produkcję kontenerowców w Polsce. Bardzo nietypowych, gdyż z napędem elektrycznym o nieograniczonym zasięgu. Jak to możliwe? Będziemy wykorzystywać politropowe pompy ciepła, które odbierając ciepło z mórz i oceanów potrafią wytworzyć parę o temperaturze 600 st. C, która podana na klasyczną turbinę parową napędzi generator elektryczny.                    

W ten sposób będziemy budować takie agregaty do zasilania kontenerowców, ale również do zasilania domów oraz ładowarek samochodowych dużej mocy 350 kW. 

Wprowadzamy także innowacje w konstrukcji statków (eliminacja dużego silnika głównego, dużej śruby i dużej płetwy sterowej i zastępujemy je napędem płetwowym rozproszonym, wprowadzenie automatów spawalniczych do budowy kadłuba skróci czas produkcji statku o połowę).

 

 

Celowo powołana Fundacja Demograficzna wybuduje w korycie Wisły na odcinku 450 m od mostu w Kiezmarku wybudujemy „zieloną pochylnię boczną” do produkcji pływających doków. Na zapleczu pochylni będzie „zielony zakład produkcji komponentów do montażu pływających doków”. 

Kolejny obiekt na zapleczu zakładu produkcji komponentów to będzie „zielona elektrownia geotermalna” o mocy 1000 MW z rezerwą na rozbudowę o kolejne 2423 MW pracująca w oparciu o ciepło pobierane  z Wisły i Bałtyku. Z tyłu za elektrowniami będzie „zielony zakład próżniowego odlewania z tytanu elementów turbin i pomp ciepła”, które od razu będą montowane w kompletne agregaty geotermalne w kontenerach 40″. 

Od 450 m do samego ujścia będzie zlokalizowania „zielona stocznia” ze 5 pływającymi dokami ustawionymi prostopadle do lewego brzegu  i zdolnością produkcyjną 1920 kontenerowców/rok z napędem elektrycznym o nieograniczonym zasięgu, z zatrudnieniem ok. 80 tys. osób. 

W skład „zielonej stoczni wejdzie 160 miejsc do cumowania kontenerowców na okres ich wyposażania. Produkowane kontenerowce będą miały 400 m długości i 62 m szerokości, jednak z uwagi na innowacyjny system wewnętrznej konstrukcji będą miały  o 30% niższą wysokość przy pojemności ok. 24 000 TEU. 

Projekt portu zewnętrznego, będzie miał fundamentalne znaczenie dla polskiego budżetu gdyż odejście od spalania paliw kopalnych w budownictwie mieszkaniowym, komunikacji, transporcie ciężarowym i energetyce spowoduje, że Polska nie będzie musiała ponosić opłat do systemu  ETS 2 i Fit for 55, które do 2030 r. wyniosą 189 mld Euro (189 x 4,6 = 869,4 mld zł).                                                    

Projekt budowy portu zewnętrznego jest niezwykle atrakcyjny dla Skarbu Państwa. Jego koszt wyniósłby 10 mld zł a wpływów budżetowych w perspektywie  5 roku przyniósłby  ok. 1,38 bln zł 

Samowystarczalność energetyczna Polski rozwiąże większości problemów gospodarczych i społecznych Polski. 

Źródłem środków na budowę domów, budowy szybkiej kolei, CPK, programu militarno - obronnego, transformacji energetyki, poprawy bezpieczeństwa żywnościowego, systemu emerytalnego, będą przychody z transportu morskiego kontenerów, samochodów, materiałów sypkich i chemikaliów w tzw. tanko kontenerach.