Program Transportu Morskiego
Zapotrzebowanie na transport morski jest gigantyczny. Polska, posiadając z innowacyjną koncepcję produkcji kontenerowców napędem elektrycznym o nieograniczonym zasięgu może stać się potęgą światową w tej dziedzinie.
Po świecie pływa 5663 kontenerowców, co roku budowanych jest 548 nowych kontenerowców. Wykorzystując naszą przewagę konkurencyjną w postaci darmowego napędu elektrycznego statku (koszt paliwa to ok. 60 % kosztu transportu morskiego) stworzyliśmy strategię błękitnego oceanu dla transportu morskiego. Aby konkurencji postawić jeszcze wyżej poprzeczkę w naszych kontenerowcach zwiększyliśmy moc napędu 4-krotnie, co pozwoli zwiększyć prędkość statku dwukrotnie, a co za tym idzie skróci czas transportu o połowę.
Kolejną przewagę konkurencyjną stworzyliśmy modernizując morskie terminale kontenerowe.
W tradycyjnym terminalu czas rozładunku kontenerowca 24 000 TEU wynosi ok. 60 godzin i tyle samo wynosi czas załadunku. Łącznie 120h tj. 5 dni. Dochodzi czas oczekiwania na rozładunek, który również wynosi parę dni. Opracowaliśmy wzór nowego terminala morskiego, który potrafi rozładować tak kontenerowiec w ok. 1 h i w takim samym czasie go załadować.
Transport morski
Następną innowację stworzyliśmy w konstrukcji kontenerowców tworząc tzw. stępkę przestrzenną, która zyskała ogromne uznanie wśród stoczniowców polskich i holenderskich. Koncepcja ta pozwoliła skróć czas budowy kontenerowca do niecałego miesiąca. Aby nie szukać stoczni i armatorów postanowiliśmy obie te funkcje powierzyć celowo powołanej Fundacji Demograficznej. W ten sposób urodził się ogromny biznes w postaci transportmorskiego kontenerów, którymi można transportować wszystkie kontenery, ale również pakując samochody do kontenerów można stworzyć flotę samochodowców. Pakując towary sypkie do kontenerów można stworzyć flotę masowców. Zaleta stworzonych flot, to możliwość 2 razy szybszego transportu morskiego wszystkich tych towarów. Towary płynne można pakować do tanko-kontenerów i przejąć kolejny rynek. Kolejną innowacją było odejście od potężnych silników dieslowskich stosowanych do napędy statków, potężnych śrub napędowych i płetw sterowych. Zastosowanie rozproszonych płetw napędowych pozwoliło wyeliminować zapotrzebowanie na obsługę na holowniki w portach. Nasze kontenerowce potrafią się samodzielnie obrócić w miejscu o 360 st. i na przysłowiową „żyletkę” dobić do nabrzeża. Nie będzie potrzeby rzucania cum, gdyż statek będzie cały czas utrzymywał swoją pozycję. Z cumami byłby jeszcze jeden problem, gdyż w czasie rozładunku i załadunku zmienia się zanurzenie. Przy naszej szybkości rozładunku korekta musiałaby być wykonywana co 3 minuty. Mając pod dnem statku 22 666 płetw napędowych można bardzo precyzyjnie ustawiać statek przy nabrzeżu, zwłaszcza że będzie to robił komputer sterujący z dokładnością do 1 cm przy długości statku 400 m. W ten sposób powstał najszybszy transport kontenerów, samochodów, towarów masowych sypkich i tanko-kontenerów.
Zaprojektowana flota
Zaprojektowaną flotę wybudujemy w 8,5 roku, ale już po 3 latach Fundacja Demograficzna będzie generować ogromne nadwyżki finansowe z prowadzonej działalności i będzie samodzielnie w stanie finansować swój dalszy rozwój floty oraz finansować wszelkie potrzeby inwestycyjne Polski. W związku z tym, że stworzona flota będzie wozić towary z Chin, Japonii, Korei Płd. do Europy, USA, Ameryki Płd i Australii będziemy rozbudowywać polski przemysł i rolnictwo, aby eksportować nasze towary w kierunku powrotnym. W ten sposób transport będzie wykorzystany w większym stopniu. Symulacje wykonaliśmy przy 50% obłożeniu. Przy takim obłożeniu przychody Skarbu Państwa wyniosą w ciągu 5 lat 1,28 bln zł. Przy 75 % obłożeniu osiągną prawie 2 bln zł, a później co roku te dodatkowe wpływy do budżetu wyniosą 770 mld zł (jest to więcej niż wynosi obecny budżet Skarbu Państwa) lub odpowiednio 1,16 bln zł/rok przy 75 % obłożeniu.